Hoe oliebedrijven de overstap naar elektrische auto's saboteren
zaterdag 17 augustus 2019, 15:51 door Elja Trum | 1,341x gelezen | 0 reactiesWaarschijnlijk heb je wel gemerkt dat er veel negativiteit rondom elektrische auto's hangt. Volkomen onterecht. In deze video bespreken Zac en Jesse hoe dit komt aan de hand van een blog van een bekende specialist in elektrische auto's.
Oliebedrijven zetten momenteel zo'n 2,75 miljard dollar per dag om aan alleen de inkomsten van transport (wereldwijd). Per dag! Een onvoorstelbaar groot bedrag.
De grootschalige acceptatie van elektrische auto's uitstellen met 1 dag is dus al 2,75 miljard dollar waard. Dat komt neer op 1,9 miljoen dollar per minuut.
Je kunt je voorstellen dat -als jij een oliebedrijf bent- het flinke uitgaven waard is om je best te doen de omslag naar elektrisch vervoer te vertragen.
In bovenstaande video worden een aantal van de methoden genoemd hoe oliebedrijven dit voor elkaar krijgen. Onder andere door batterijtechnologie op te kopen (om er vervolgens niks mee te doen), door bedrijven te ontmoedigen elektrische auto's uit te brengen, door onjuiste informatie te verspreiden en door manipulatie van beurskoersen.
Over de auteur
Elja is auteur van het Tesla Model 3 boek en oprichter van Teslafacts en het fotografieblog Photofacts. Hij houdt van lekker doorrijden en is enthousiast over Tesla en zijn Model 3.
Zelf een Tesla bestellen?
Bestel via mijn referral-link en ontvang een voordeeltje van Tesla.
0 reacties
Deel als eerste jouw mening over dit onderwerp!
Deel jouw mening
Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Ook interessant
-
David Attenborough's prachtige speech op COP26
door Elja Trum
-
Het verborgen gevaar dat meer doden veroorzaakt dan Corona
door Elja Trum
-
Kurzgesagt; is het te laat om klimaatverandering te stoppen?
door Elja Trum
Ontvang wekelijks Tesla nieuws in je inbox
Elke week de laatste berichten in je mailbox.
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via
Elja Trum