Model 3 uit 2019 op de testbank bij de AutoWeek
maandag 17 juni 2024, 23:04 door Elja Trum | 1,884x gelezen | 2 reactiesDe Tesla Model 3 is nu vijf jaar in Nederland. Dat is ook het einde van de gunstige bijtelling voor veel zakelijke rijders en dus worden er een boel tweedehands aangeboden. Goede reden voor Autoweek om eens te kijken wat er na 5 jaar aan zo'n Model 3 mankeert.
Zoals je kunt zien komt de Model 3 best goed uit de test. Interessant om te zien wat punten zijn waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands Tesla.
Morgen koop ik mijn eigen zakelijke Model 3 overigens over van mijn bedrijf. Die ga ik voorlopig privé rijden. 22 procent bijtelling betalen over een 5 jaar oude auto is me wat te gek.
Owh, en natuurlijk gooit de monteur van Autoweek er nog even het 'belevings'-argument in tijdens deze video. Ik kan me daar altijd wel een beetje aan ergeren.
Nu kan ik me voorstellen dat je vindt dat een Porsche van ruim 2 ton meer beleving kan geven, maar aan de gemiddeld 1,5 liter-motor leaserijder van deze prijsklasse zit echt nog veel minder beleving. Dat maakt dit punt altijd wat flauw.
Persoonlijk vind ik de beleving van een Tesla juist heerlijk. In stilte razendsnel iedereen eruit rijden. Geen getril, geen herrie, direct vermogen. Ideaal.
Laatst reed ik in een Porsche Cayman GT4. Dat is inderdaad een bijzondere beleving - maar ook best gênant. Zoveel aandacht naar je toetrekken met die enorme herrie als je even versnelt.
Dit artikel is voor het laatst bijgewerkt op 17 juni 2024.
De eerste publicatiedatum is donderdag 28 maart 2024, 22:22.
Over de auteur
Elja is auteur van het Tesla Model 3 boek en oprichter van Teslafacts en het fotografieblog Photofacts. Hij houdt van lekker doorrijden en is enthousiast over Tesla en zijn Model 3.
Zelf een Tesla bestellen?
Bestel via mijn referral-link en ontvang 500 euro korting op je nieuwe Tesla.
2 reacties
-
gast schreef op vrijdag 29 maart 2024 om 19:56
Ik deel je mening, ik vond hem ook beetje zuur daarover.
Ik zie het vaker bij andere filmpjes, dat die draagarmen zwakke punt zijn, ik zit er aan te denken om deze nog preventief te vervangen (zakelijk) voordat ik hem ook prive overneem.
Ze mogen wat mij betreft (ik heb geen aandelen Tesla wel wat meer nadruk leggen op eigenlijk geen onderhoud. Ik heb ook een benzine auto, daar liggen de onderhoudskosten voor 200.000 km wel een stuk hoger (behoorlijk hoger) Laat staan de komende 200.000 km extra. -
Jan schreef op dinsdag 2 april 2024 om 15:36
Helemaal mee eens Elja, beleving is niet afhankelijk van de bak herrie die een auto produceert.
Ik moet eigenlijk altijd een beetje lachen om mensen die voor letterlijk duizenden euro's een Akropovich, Miltek of andere 'sportieve' uitlaat laten monteren om niets anders dan die bak herrie. Nogal triest eigenlijk.
Deel jouw mening
Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Ook interessant
-
Tesla Model 3 Performance versus BMW M3 Competition
door Elja Trum
-
Mischa met de Model 3 Performance op de Nürburgring
door Elja Trum
-
Meer Tesla Model 3 Performance (2024) reviews
door Elja Trum
-
Tesla Model 3 Performance review door Out of Spec reviews
door Elja Trum
-
Tesla Model 3 Performance reviews
door Elja Trum
-
Tesla Model 3 Performance eindelijk beschikbaar
door Elja Trum
Ontvang wekelijks Tesla nieuws in je inbox
Elke week de laatste berichten in je mailbox.
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via
Elja Trum