Elja Trum

Tesla Model 3 nu te bestellen met trekhaak

woensdag 8 mei 2019, 08:16 door | 1,567x gelezen | 10 reacties

In Europa sleuren we graag dingen achter onze auto aan. En van de bezwaren bij de Model 3 was het gebrek aan een trekhaak. Dat probleem is nu verholpen.

Tesla Model 3 - Trekhaak bestellen


Het is vanaf nu namelijk mogelijk om je Model 3 inclusief trekhaak te bestellen. De optie kost 1.080 euro en is helaas niet achtraf nog toe te voegen aan je auto.

Het gebrek aan trekhaken bij elektrische auto is nadeel dat vaker genoemd wordt. Tot nog toe was de Model X de enige auto die -af fabriek- voorzien kon worden van een trekhaak.

Het trekken van een aanhanger of caravan zal het bereik van je Tesla overigens flink benvloeden. Verwacht niet dat een vakantie met de caravan naar Zuid-Frankrijk nu een handige optie is. Een vakantie in Nederland zou wel prima moeten lukken.

De trekhaak mag maximaal 910 kilogram trekken. Een eventuele caravan kan dus niet al te zwaar zijn.

In de toekomst worden er caravans verwacht die zelf een accu en aandrijvingsondersteuning aan boord hebben. Dergelijke caravans zouden een mooie oplossing zijn voor mensen die graag elektrisch Europa willen doorkruisen.

De optie voor een trekhaak lijkt vooralsnog alleen beschikbaar in Europa.

Zelf heb heb ik overigens geen behoefte aan een trekhaak, maar voor veel twijfelaars wellicht goed nieuws.

Elja Trum

Over de auteur

Elja is oprichter van Teslafacts en het fotografieblog Photofacts. Hij houdt van lekker doorrijden, is enthousiast over Tesla en heeft een multi-coat red Tesla Model 3 Long Range All-Wheel-Drive met 19 inch velgen.

Ben jij van plan een Tesla te bestellen? Gebruik mijn referalcode elja37232 om 1.500 kilometer gratis Supercharging tegoed te ontvangen.

10 reacties

  1. Otto
    Otto schreef op woensdag 8 mei 2019 om 13:19

    Hopelijk komt die optie toch ooit nog eens als after-market!

  2. hvg
    hvg schreef op vrijdag 10 mei 2019 om 10:09

    Dit vergroot waarschijnlijk het aantal mogelijke kopers in Nederland, waar men vrij veel caravans en aanhangers gebruikt. Praktisch moet een auto ook e.e.a. kunnen als prive gebruiker.

    By the way: de recente vervolgtest van Tweakers op Youtube met een model 3 gaf veel en uiteenlopende reacties, mbt milieu impact, waterstof of stroom, en discussie wat het gaat worden.

    Gezien de sterk stijgende e-auto verkopen van de laatste jaren, in combi met prijsdalingen, betere kwaliteit en steeds langere range; Voorzie ik een mogelijke omwenteling binnen 5 a 10 jaar.

    Dat wil zeggen: benzine/dieselauto's worden steeds lastiger verkoopbaar en schrijven steeds sneller af. Terwijl de e-auto hierbij steeds meer restwaarde blijft houden, en meer keuzes geeft, naast een steeds lagere aanschafprijs.

    De grote vraag is wat waterstof gaat doen. Mede omdat ons stroomnet al die e-auto's waarschijnlijk niet goed kan faciliteren bij de gangbare laadtijden, vaak als de zon al weg is. De capaciteit zal waars. niet toereikend zijn, en aanpassingen hieraan zijn kostbaar en vergen veel tijd en procedures. Kortom ik juich de ontwikkeling van de e-auto zoals Tesla voorstaat van harte toe.

    De uitstoot van een autorit gaat sowieso naar 0. Maar de exacte impact van de e-auto, naast de genoemde net capaciteit incl. manier van opwekken, ook op het milieu mbt fabricage en recycling, en het verbruik plus de uitstoot daarvan, is nog niet 100% bewezen.

  3. Elja Trum
    Profiel Elja Trum schreef op vrijdag 10 mei 2019 om 10:57

    @hvg; Netbeheerder Tennet heeft al aangegeven dat er geen grote problemen verwacht worden; uitgaande van 7 miljoen elektrische auto's in Nederland verwachten ze een toename in stroomverbruik van in totaal 18 procent.

    Deze 7 miljoen auto's is er niet morgen al, dat duurt nog minimaal 10 tot 30 jaar. In die tijd zal er nog een boel gedaan kunnen doen aan ons stroomnet.

    Het is inderdaad niet zo dat een elektrische auto klimaatneutraal is, maar er is wel al bewezen dat een elektrische auto sowieso veel schoner is dan een benzine of diesel. En dat er nog een boel te doen is om de elektrische auto nog schoner te krijgen, terwijl dit bij fossiel veel lastiger is.

    Verder ben ik met je eens dat we binnen 5 a 10 jaar een grote omwenteling gaan zien. In mijn ogen zal waterstof daarin een marginale rol spelen.

  4. Jos Driessen
    Jos Driessen schreef op vrijdag 10 mei 2019 om 18:57

    Jedlix is het antwoord op netwerk overbelasting.
    Nu al worden bij pieken tesla’s Opgeladen en bij dalen (tijdelijk) niet geladen.
    Daarmee is die discussie ook uit de lucht. Geweldig die interactie tussen voertuigen en netwerk.

Deel jouw mening

Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.
Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Toon alle artikelen binnen Model 3

Ontvang wekelijks Tesla nieuws in je inbox

Elke week de laatste berichten in je mailbox.
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via Facebook.


Elja Trum

Teslafacts; alles over Tesla

Oke, ik geef het toe: ik ben best wel fan van Tesla. Elon Musk heeft een bedrijf opgezet dat gave producten maakt; mooie auto's met top prestaties en -ohja- het is ook nog eens goed voor de wereld. Een leuk onderwerp om over te schrijven. Dat doe ik dan ook op dit blog. Veel leesplezier! Mocht je het leuk vinden om zelf ook één of meerdere artikelen te schrijven op Teslafacts, neem dan contact op.Meer over Teslafacts
Om teslafacts.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. akkoord
sluiten

De laatste Tesla nieuwtjes in je inbox

Mis geen enkel bericht; schrijf je in en we sturen je wekelijks de laatste Tesla nieuwtjes.