
Werkt Spotify niet meer in je Tesla? Dit is de oplossing
dinsdag 26 mei 2020, 15:15 door Elja Trum | 15,442x gelezen | 7 reactiesKrijg jij de melding 'Maak verbinding met wifi' als je instapt en je Spotify muziek wilt starten? De oplossing is simpel, maar Tesla had het iets duidelijker kunnen maken.
Waarschijnlijk is het probleem namelijk dat je gratis premium connectivity, die je bij aanschaf van je Tesla voor een paar maanden krijgt, afgelopen is.
Je moet voortaan dus betalen voor je internetverbinding in de auto. Tenzij je via een hotspot op bijvoorbeeld je telefoon wilt werken natuurlijk.
Zelf vind ik het gemak van Spotify en bijvoorbeeld Netflix kijken terwijl je even zit te wachten in je auto wel die 10 euro per maand waard. Ik heb dat abonnement dus ook direct afgesloten.

Je moet daarvoor wel even inloggen op je account bij Tesla.com. Daar kun je Premium Connectivity inschakelen. Het duurt dan ongeveer een uurtje voordat alles in je auto weer werkt als normaal.
Betalen kan via Credit Card of (nieuw) via een SEPA incasso.

Over de auteur
Elja is auteur van het Tesla Model 3 boek en oprichter van Teslafacts en het fotografieblog Photofacts. Hij houdt van lekker doorrijden en is enthousiast over zijn Tesla Model 3.
Zelf een Tesla bestellen?
Bestel via mijn referral-link en ontvang 500 euro korting op je nieuwe Tesla.
7 reacties
-
pgemgoudswaard schreef op dinsdag 2 juni 2020 om 11:12
Het lijkt wel of er bij het inloggen in de app het een en ander niet goed gaat. Het voertuig wordt niet meer getoond laat staan dat je kunt zien hoe lang het premiumaccount nog loopt. Ook de app geeft bijvoorbeeld upgrade niet meer weer dus het lijkt erop of men achter de schermen aan het rommelen is
-
Elja Trum schreef op dinsdag 2 juni 2020 om 11:43
De app ligt er zo nu en dan wel vaker even uit. Meestal lost het zich redelijk snel weer op.
-
pgemgoudswaard schreef op dinsdag 2 juni 2020 om 13:19
Klopt, maar in het account (dus niet de app, via de app kun je ineens ook niet meer direct naar het account) kun je "jouw"Tesla"ook niet meer benaderen. Wel is alle persoonlijke info in het account benaderbaar maar dus niet van de auto, laats staan van de configuratie. Hoop dat de tijd zijn werk doet...
-
pgemgoudswaard schreef op woensdag 10 juni 2020 om 16:44
In aanvulling op mijn vorige post heb ik elders begrepen dat het kan zijn dat de Leasemaatschappij (Leaseplan bij mij) een zogenaamd gebruikersaccount heeft gemaakt voor de berijder. Dit houdt dan in dat in het account onder wageninfo niets vermeld staat en in de app de upgrade mogelijkheid is verdwenen. Ben dan wel benieuwd hoe het gaat op het moment dat het jaar voor de premiumservice om is. Zelf kun je dit dan niet verlengen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
-
chriscga schreef op maandag 15 juni 2020 om 09:45
Ik heb ook een model 3 via de leasemaatschappij (JenT) en ik kan ook niks vinden in mijn account of app over connectiviteit. Ik ga eens navragen bij JenT.
-
Paul schreef op vrijdag 3 juli 2020 om 17:50
Waarom doet die ‘Caraoke’ functie het zo slecht...?
-
pgemgoudswaard schreef op woensdag 22 juli 2020 om 09:27
Heeft niemand nog ervaringen hoe je het abonnement op de premiumservices kunt verlengen als je slechts een gebruikersaccount hebt, Leaseplan heeft het volledige account.
Deel jouw mening
Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Ook interessant
-
Tesla Model 3 occasion door de ANWB bekeken
door Elja Trum
-
Tweedehands Tesla kopen, waar moet je op letten?
door Elja Trum
-
Tesla Model 3 Performance versus BMW M3 Competition
door Elja Trum
-
Mischa met de Model 3 Performance op de Nürburgring
door Elja Trum
-
Meer Tesla Model 3 Performance (2024) reviews
door Elja Trum
-
Tesla Model 3 Performance review door Out of Spec reviews
door Elja Trum
Ontvang wekelijks Tesla nieuws in je inbox
Elke week de laatste berichten in je mailbox.
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via Facebook.

Elja Trum