Tesla Model 3 Long Range versus BMW 330i
zaterdag 7 september 2019, 14:07 door Elja Trum | 1,804x gelezen | 3 reactiesAutoweek heeft een videoreview gemaakt van de BMW 330i versus de Tesla Model 3. Een mooie keuze voor een vergelijking. Beide auto's hebben immers voor een groot deel dezelfde doelgroep in mijn ogen.
Ook in deze vergelijking worden weer een aantal dingen genoemd die steeds terugkomen in reviews over de Model 3. Er wordt net gedaan alsof het heel omslachtig en onpraktisch is.
Zo heeft Autoweek het ook weer over de sleutelkaart, terwijl je die in de praktijk alleen gebruikt om je telefoon de eerste keer te koppelen en daarna heb je hem als back-up in je portemonnee. Daar hoef je hem eigenlijk nooit meer uit te halen. Jammer dus dat ze hier steeds op terug komen.
Nog zo'n ding is het instellen van het stuur en de spiegels via het touchscreen. Ze doen net alsof dat heel raar is, terwijl eigenlijk het besteden van knopjes aan die functies raar is. Ook het instellen van je spiegel en het stuur is iets wat je één keer doet. Vervolgens staat alles gewoon goed en kom je nooit meer in die menu's.
Verder kan ik me aardig vinden in de vergelijking. Ik vind het interieur van de Model 3 overigens prima, maar dat de afwerking in de BMW nog verfijnder is, is zeker iets voor te zeggen.
Zelf zou ik overigens niet terug hoeven naar zo'n overvloed aan onnodige knopjes, maar ik snap dat dit is wat mensen nu nog gewend zijn. Kwestie van tijd.
Over de auteur
Elja is auteur van het Tesla Model 3 boek en oprichter van Teslafacts en het fotografieblog Photofacts. Hij houdt van lekker doorrijden en is enthousiast over Tesla en zijn Model 3.
Zelf een Tesla bestellen?
Bestel via mijn referral-link en ontvang 1.000 euro korting op je nieuwe Tesla.
3 reacties
-
Paul Smit schreef op dinsdag 10 september 2019 om 10:52
Beste Elja,
Dank je voor dit artikel, zeer lezenswaard! Autoweek wordt natuurlijk mede gefinancierd door de auto industrie...VW liet weten dat ze Tesla zouden willen kopen maar dat deze nog te duur is, vrnl. vanwege de software. Ik hoop van harte dat het niet gebeurd, want dan lopen de beste ontwikkelaars weg en beginnen een nieuwe bedrijf...
Groeten,
Paul Smit -
mike79 schreef op dinsdag 10 september 2019 om 11:03
Ha ben het inderdaad met je eens met betrekking tot het instellen van je stuur en je stoel. Met de laatste update is het zelfs meer dan fantastisch dat de stoel zich al aanpast aan het gebruikersprofiel op basis van welke telefoon verbonden is.
Maar dat wisten ze denk ik niet -
wiebe schreef op woensdag 11 september 2019 om 12:34
Niet vergeten, straks hebben de autojournalisten niets meer om over te schrijven. Alles is straks elektrisch. Hoe pakt de motor op?? Is er een turbogat?? Hoeveel benzine gaat erin?? Allemaal dode onderwerpen binnenkort. Tesla's hebben geen turbogat, de motor draait als een tierelier en wat doen we met benzine, olie en wat al meer?? Eigenlijk doen de elektrische auto's aan broodroof. Garages, benzinepompen, onderdelenshops en autojournalisten. Dan is het toch prachtig dat je nog IETS kunt vinden wat niet goed zou kunnen zijn aan een Tesla?
Deel jouw mening
Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Ook interessant
-
Model 3 uit 2019 op de testbank bij de AutoWeek
door Elja Trum
-
Proefrit in de BMW i4 M50
door Elja Trum
-
BMW i4 M50 vergeleken met een Tesla Model 3
door Elja Trum
-
Autoweek bekijkt de Model Y
door Elja Trum
Ontvang wekelijks Tesla nieuws in je inbox
Elke week de laatste berichten in je mailbox.
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via
Elja Trum